RE: Petiţie “Fumatul Permis în Cafenele şi Baruri sau Delimitarea Spaţiilor – Semnează şi dă Share”

Thoamne feri, câtă răutate poa’ să fie în lumea asta şi câtă cruzime în inimile fraierilor de vor să nu se mai fumeze în baruri! Asta-i discriminare pură, frăţică! Cum, îmi FURI dreptul de a fuma într-un loc închis? Îmi FURI DREPTUL meu de cetăţean liber de a-i afuma şi intoxica pe cretinii de vor să iasă la o cafea în afara casei lor şi nu fumează? Stat muist şi discriminator! Idioţi răi nefumăcioşi! Huo!
Păi, măi deştepţilor, haideţi să vă spun o poveste, da’ pe scurt, că n-are toată lumea zile întregi de stat la citit articole pe net… 

“Fumatul este legal şi încasaţi miliarde din taxe” – Da, se încasează miliarde din taxe. Dar bani graşi se încasează foarte mult pe prezervative şi pe ovule şi pe anticoncepţionale. Că d-aia nu le foloseşte lumea la timp şi se nasc cretini pe faţa pământului. 

Şi, prietene, şi sexul este legal, dar ilegal să ţi-o tragi pe mese în baruri. Data viitoare când ieşi în oraş şi vrei să bei o cafea şi să fumezi o ţigară, cere şi extra topping de transpiraţie şi spermă în cafeaua ta, şi eu îţi promit că nu mă mai supăr dacă plec din acelaşi bar mirosind a scrumieră până la ultimul fir de păr şi până la chiloţi.

Discriminarea este ceea ce faceţi voi, fumătorii, nu legea împotriva fumatului. Libertatea înseamnă să faci orice îţi place şi orice vrei tu, CÂT TIMP NU ADUCI DAUNE APROAPELUI TĂU. Libertatea înseamnă că tu poţi să fumezi, dacă vrei neapărat, dar că eu, nefumător, nu ar trebui să mă “bucur” de toxinele tale. 

“Nimeni nu poate anticipa care va fi numărul barurilor/cafenelelor/restaurantelor care se vor închide din lipsa de clienţi în urma acestei legi”. Corect, dar în acelaşi timp nimeni nu poate estima câţi deştepţi îşi vor da cu părerea referitor la această idee nemaipomenită şi nimeni nu poate estima cam câţi centimetri de piele vor rămâne nepârliţi în cluburi, dat fiind că nu se mai fumează. Nimeni nu poate estima câte geci mai pot fi purtate încă o dată, pentru că încă nu duhnesc a “parfum natural de ţigarete”. Şi nimeni nu poate estima cum se vor descurca unii fără ţigara de după – eu, personal, consider că vor renunţa la a mai face sex dacă nu pot fuma imediat după aceea, dacă se află într-o cameră de hotel sau în baia vreunui local. Pur şi simplu: nu fumat după, nu sex! Aia e! 

Dacă eu am trăit toţi anii ăştia puţini pe care îi am acceptându-vă pe voi cu ţigările voastre peste tot şi am ieşit ani de-a rândul în restaurante, baruri, cafenele şi cluburi, de dragul prietenilor mei, deşi se fuma, presupun că şi fumătorii vor putea ieşi în restaurante, baruri, cafenele şi cluburi şi alte soiuri de locuri d-astea unde n-ai voie să tragi în tine tutun, tot de dragul prietenilor lor. Doar n-o să te închizi în casă acu’ ş-ai să chemi toţi “pretini’ ” la tine de fiecare dată când ai fi ieşit, că ţi-o fi şi ţie lene să speli pahare întruna, la fel cum mi-a fost şi mie.  

“Momentul în care tu statul îmi furi dreptul de a fuma în locuri special amenajate unde există ventilaţie îmi condamni copilul!” Nimeni nu îţi condamnă copilul de acasă. Treci şi fumează pe geam ori pe balcon. Fă un pic de joc de gleznă şi fumează în spatele blocului. Aşa, că îţi face bine la sănătate, ştii cum zic? Şi da-ţi-ar Allah nişte virgule în traistă! Să ai ce plimba când ieşi la ţigară, nu de alta.

“Iar pentru nefumătorii cârcotaşi care ne spun că avem spaţiu suficient afară le spun că sunt de acord să fumez afară iarna la -10 grade dacă ei toţi vin să îmi ţină de urât!” – Mă bucur că ai toţi “i”-ii la tine, dar să ştii că mai ai şi alte erori gramaticale pe acolo. Şi, depăşind, reacţia de iubitor de limbă română: da’ de ce să ies cu tine să fumezi? Ce, când aveai voie să fumezi în bar, m-ai întrebat vreodată dacă mă ustură ochii, mi-ai dus vreodată hainele la spălătorie, ai venit vreodată să îmi torni şampon în palmă, ca să îmi spăl părul că e îmbâcsit de fum de ţigară, deşi îl spălasem fix cu 2 ore înainte să ies în oraş? M? N-ai făcut-o. În schimb, pot să îţi doresc ca iarna să fie suficient de blândă încât să fie numai “-10” grade afară, şi nu mai rece sau, măcar, să nu bată vântul.  

Aşadar nu, dragule, n-am să vin să te ţin de mână să fumezi. O fi legal, dar e tot un viciu. E viciul tău, du-ţi-l în cârcă de unul singur sau de mână cu alţi fumători, nu mă târî după tine. E alegerea ta, aşa că taci şi înghite. În sec.  

Şi-acum hai, supără-te tu, fumătorule, şi arată-mi mie, nefumătorului, că îţi iei jucăriile şi pleci acasă şi nici nu mai vorbeşti cu mine, din cauză că imbecilii ăştia de fac legi nu te mai lasă să fumezi în bar. Şi lasă-mă pe mine, fumătorule, să ies în toate cluburile şi să dansez până slăbesc câte 5 kile în 4 ore, că acum o să am mai mult spaţiu, de când nu mai vii tu să fumezi în acelaşi loc.  

Arată-mi tu mie cum o să fie centrul vechi pustiu din cauză că n-ai tu voie să fumezi sub acoperişurile altora! Arată-mi tu mie cum ieşi în oraş şi nu mai bei cafea, că nu mai poţi să fumezi, ai să bei numa’ suc şi apă minerală. Arată-mi cum are să-ţi pice mâna dacă nu fumezi cât de uiţi, în parc, cum plodul tău se joacă în spaţiul destinat lui în exclusivitate. Arată-mi cum n-ai să fii în stare să dansezi în club din cauză că, în timp ce ţii paharul de uischi cu energizant între inelar şi degetul mare, nu poţi ţine şi o ţigară între mijlociu şi index!  

P.S. Ar mai fi ceva: dacă fumătorul ăla de-a compus petiţia se simte discriminat din cauză că nu mai poate să îşi exercite dreptul de a practica viciul în spaţii publice închise, atunci să îmi povestească despre cum a-ţi lăsa singura prietenă nefumătoare singură în bar, ca tot restul grupului să se ducă pe terasă să fumeze nu este discriminare. Deşi mi s-a întâmplat, nu mă refer la mine, ci are deşteptul ăla o proastă nefumăto în grup. Huo, prost nefumător! 

2 Comments (+add yours?)

  1. Highschool mate
    Mar 20, 2016 @ 03:00:53

    Gandire “bunicica”, ai omis 1-2 virgule,double check the grammar before posting.

    Reply

    • FlorinA
      Jun 02, 2016 @ 00:49:28

      Am să revin asupra textului, dar, sincer, Highschool mate, mă îndoi (fără “esc”) că aş fi scăpat cu adevărat vreo virgulă. Dacă nu e acolo înseamnă că nu am vrut-o sau că nu e necesară. Totuşi, îţi mulţumesc pentru părere şi te rog să revii oricând ţi se pare că-i ceva greşit aici.

      Reply

Leave a Reply

