Cu ea in spate

Nota: in acest material exista multe abateri de la gramatica si ortografia limbii romane; toate sunt constiente si intentionate; citeste-le ca atare. Lectura placuta!

Aici tuturor ne este frica de cate ceva. Lui ii este frica de ea, ei ii este frica de mine, iar mie imi este frica ca se vor bate. Asta este despre pisici. Ei se miauna la usa ore intregi, pentru ca apoi, cand nu mai sunt usi intre ei, sa se scuipe si sa se priveasca cu ura si cu jind in acelasi timp. Ei isi miros cozile de la departare, isi ating nasurile, apoi se zgarie si se maraie. Ei pot bea apa unul din castronasul celuilalt si pot urca in patul celuilalt, pot iubi omul celuilalt, dar nu pot sa se sufere. Asta, este despre pisici.
Lui ii este frica de el insusi: ii este frica sa se apropie prea mult, ca nu cumva sa para prea slab ori sa ii fie orgoliul calcat in picioare; ii este frica sa nu se indeparteze prea mult, sa nu mearga prea mult singur, ca nu cumva sa esueze tocmai atunci cand nu este nimeni pe-aproape; lui ii este frica de ea si de privirea ei critica, de tot ce poate citi intr-o singura privire de-a ei – ii este frica sa i se arate lucrurile de care ii este frica.
Ei ii este frica de ea: ea se teme de nereusita lui, ea se teme de vanitatea proprie, ea se teme ca poate este prea dura, dar nu se poate abtine. Ei ii este frica sa ramana singura. Ei ii este frica de intuneric si de monstrii din colturi. Ea este mai multe ele, si tuturor ielelor le este frica de gol. Ei ii este frica de mine, de tot ce vede despre ea insasi in fiinta, in zambetul, in gestul, in vocea mea.
Iar mie?… Mie imi este frica de tot. Mi-e frica de apa si de foc, de Sfarsit si de fiecare inceput. Mi-e frica sa nu pasesc pe drumuri gresite, mi-e frica sa imi pierd amintirile, mi-e frica sa ma indepartez prea mult de oamenii mei dragi. Mi-e frica si sa-mi fie frica, pentru ca exista si varianta in care ea ma cucereste, ma domina si ma ingenuncheaza, luandu-mi tot ceea ce iubesc si oferindu-mi toate lucrurile de care ma tem… Mie mi-e frica ca se vor bate…
Si asta… asta este despre oameni. 

Leave a Reply

