Dragă Moş Nicolae,

Nu mai vreau nimic de la tine, mai ales că de ceva timp am înţeles că… uneori eşti eu. Am greşit. Ba da, mai vreau.

Moşule, din an în an, aşa cum vii tu alene printre gânduri şi clipiri de gene, te rog să îmi aduci câte-un buchet de amintiri. Să îmi aduc aminte şi în alţi ani, când voi avea eu mai mulţi în palmares şi când voi fi mai crocantă decât acum, de lucruri dragi, de oameni dragi şi de bucuriile pe care le-am avut păşind aşa prin viaţă cu şosete neasortate. 

Dragă moşule, uite, ţine tu gândul ăsta, ca să ştii de unde să îl iei când i-o veni vremea să mi-l aduci: eram mică, slabă ca un pişcot şi tunsă scurt ca un băieţel obraznic. Ai mei părinţi m-au iubit atât de tare, încât mi-au luat vacanţă prematur şi m-au trimis la bunici. Nu, nu la bunici. La mamaia şi la tataia. La mamaia mea şi la tataiu’ meu.

Zăpadă era cât puteam eu vedea cu ochii, de la înălţimea mea de boţ de om. S-ar putea să fi minţit. Vezi? Deja nu mai ştiu dacă eram la grădiniţă şi mi-au luat vacanţă cu forţa sau dacă eram chiar mai mică de atât… având în vedere că şi grădiniţa am început-o târziu.

Nu mai contează. Era iarnă şi era frig. Şi aveam geacă roşie cu căptuşeală cu iepuraşi. Şi izmenuţe şi pantaloni de lână cu dungi orizontale crem şi gri. Şi căciuliţă din puf mov, cu cucui şi doi ciucuri rotunzi atârnaţi în dreptul umerilor. Şi eu eram mică şi habar n-aveam cum să te desenez, că ţi-aş fi făcut vreo două portrete de te făceam praf. Abia mai târziu m-am gândit că arăţi ca un Moş Crăciun, dar puţin mai slab, cu ochii negri şi cu palton portocaliu.

A venit noaptea. Mamaia m-a ajutat să mă schimb în pijamale şi m-am culcat. Era noaptea când trebuia să vii. Pisicile erau în casă, focul în sobă era făcut, mamaia şi tataia erau schimbaţi în hainele pentru somn, iar eu nu puteam adormi: oare ce-mi aduce moşul? Atunci încă voiam dulciuri. Dar tu nu ştiai că m-au dus ai mei la ţară, aşa că nu ai venit.

Dimineaţă, în cizmuliţele negre şi zbârcite, cu un puf bej pe interior (puf care semănă la lână de oaie, dar nu se ştie de unde provenea, de fapt), am găsit nişte mere micuţe cât pumnii mei şi multe „bumbuani”. Erau dropsuri asortate. Bumboane de fructe ambalate individual de mamaia în bucăţi de ziar. Bumboane care, în timpul nopţii, pentru că era cald în camera de dormit, s-au topit.

Pe 6 decembrie, în anul ăla, mâncam bomboane cu ziar şi oftam gândindu-mă că ai făcut tu ceva greşit, moş ramolit ce erai! Ce eşti! Ce sunt!

Nu m-am gândit deloc că lu’ mămăica i s-a rupt sufletul că am plâns că nu erau dulciuri de care voiam şi că bieţii bunici au făcut tot ce-au putut, în limitele satului în care au trăit. Ba mai mult, aproape că aş băga mâna în foc că tataia s-a dus până la Măicăneşti pe bicicletă pentru nenorocitele de bomboane şi că mamaia s-a gândit să nu mai pună bucata aia de ziar pe foc, ca să îmi ambaleze bomboanele separat, aşa cum ştia că îmi place.

Aşa că, moşule… fă cumva şi nu-mi mai aduce bomboane în ziar. Dar mai adu-mi aminte din când în când de cum te aşteptam când chiar credeam că eşti un moş în carne şi oase care intră ca prin magie în casele oamenilor şi lasă dulciuri în ghetele curăţate, fără să mă gândesc că ai putea avea pretenţii ulterioare sau că ai putea fura ceva, aşa cum m-aş gândi acum dacă un moş ar încerca să intre noaptea la mine în casă.

Şi spune-mi… tu ţii minte căciuliţa mea mov?

2 Comments (+add yours?)

  1. Marian Tatu
    Dec 05, 2014 @ 21:03:08

    caciulita ta mov e la maicamea, o lucreaza acus’ :)))

    Reply

    • FlorinA
      Dec 06, 2014 @ 16:09:09

      :)) Drăguţ, dar căciuliţa pe care mi-o lucrează maică-ta nu este mov! Sau… nu ar trebui să fie! :))

      Reply

Leave a Reply

