Mărturisirile unei biciclete

Oooof… deja îmi scârţâie o roată. Şi abia ce le-am umflat şi m-am uns cu toate alifiile! O fi semn de îmbătrânire? Credeam să o să o pot duce mai mult… Dar poate e numai din cauza ploii de ieri, poate mi-a spălat din uleiuri.

Mâine dimineaţă am să tremur puţin şi am să îmi rog omul să mă dea din nou cu unsori de care ştie el. Trebuie să aibă grijă de mine, nu mă poate înlocui cu o trotinetă – nici măcar n-are spiţe!

Nu… trebuie să mai rezist. Eram tânără şi arătam bine; îmi zbârnâiau apărătorile când coboram câte-un deal! Acum, abia mai schimb vitezele. O fi vina mea sau a omului? Aminteşte-ţi, Maia, întotdeauna bicicletele sunt de vină, doar suntem făcute să fie de folos omului.

E-he! Ce mă mai plimbam! Şi omul meu mă plăcea! Cel mai des ieşeam primăvara. Râde sufletul în mine când mă gândesc cum se simţeau gramele pe care le lua în fiecare iarnă… Dar luam omul în spinare şi zburam ca un gând, ca un vânt… Iar acum zbor tot ca un vânt, dar nu o adiere.

Ieşeam primăvara şi mă rezema de trunchiurile copacilor cât aduna urzici, apoi mergeam fuga acasă, pentru ca apoi să ne întâlnim cu turma – eu, cu turma de biciclete, omul, cu turma de oameni.

Era tare haios, aveam întotdeauna timp de vorbă şi de claxoane obraznice. Uneori, ne prindeau ploi scurte care ne alintau şi, tot uneori, se întâmpla să mă rotesc peste melci şi să îi ucid. Mă temeam de fiecare dată, dar omul meu nu s-a supărat pe mine.

Când era frumos afară, mă lăsa rezemată de păpădii – erau aşa drăguţe cu bănuţii lor galbeni! Când omul meu nu era atent, suflam în puful păpădiilor mature şi îmi puneam o dorinţă: să nu ajung niciodată bătrână.

Sunt obosită acum. Am nevoie de puţină odihnă. Îmi voi da seama dimineaţă dacă sunt doar obosită sau dacă mi-a sosit timpul să fiu înlocuită cu o bicicletă nouă

bicicleta-oras-biciclop-orkestra

Sursa foto: biciclop.eu

Leave a Reply

