Iedul şi casa

Eu nu sunt decât un ied. Mă cunoşti din poveşti. În curând am să fiu şi eu om mare… pardon, ied mare, şi va trebui să am casa mea. Abia aştept să am casa mea!

În primul rând, trebuie să îţi spun că povestea nu este cum a scris-o Creangă: fraţii mei sunt, de fapt, surori. În al doilea rând, familia mea nu a fost dezbinată de un lup: au venit alţi iezi la noi acasă şi s-au hotărât să facă familii cu surorile mele.

Am rămas doar eu acasă la mama, ceea ce nu era corect: ultimul ied al poveştii nu poate rămâne o viaţă întreagă ascuns sub lighean. Iedul cel mic al neamului trebuie să facă şi el ceva memorabil, să plece în lume şi să facă în aşa fel încât să lase ceva în urmă: o casă!

Ied precum sunt, ştiu că se poartă să falimentezi, să îţi faci casă din chirpici şi apoi să zici în gura mare că ţi-ai dorit dintotdeauna aşa o casă. Totuşi, dacă am învăţat ceva din toate poveştile prin care am trecut şi pe care le ştii şi tu, cu siguranţă, este că numai porcuşorii sunt destul de naivi încât să îşi facă o casă din paie sau din lemne şi că, oricum ar fi casa ta, nu trebuie să te lauzi cu ea în tot târgul.

Da, lasă-i pe ei să îşi facă tot felul de case. Eu îmi cumpăr materialele de structură de pe net şi am cel mult o zi la dispoziţie până îmi vine comanda. În timpul ăsta, am destulă vreme să plănuiesc ce şi cum: câte camere să aibă, ce finisaje să folosesc, ce var, ce culori, unde am nevoie de vopsea şi aşa mai departe.

Nu-i nimic dacă mai dau o comandă pentru finisaje şi vopsele: echipa Arabesque zice că-mi aduce materialele cel târziu a doua zi, deci nu am vreme de pierdut. Mai zic ei şi că îmi livrează materialele pentru fiecare etapă de lucru, ceea ce-i bine, că n-o să stau cu ele pe teren în timp ce lucrez şi am mai mult timp să mă desfăşor. N-am să păţesc ca Stan şi Bran să mă împiedic de-un cui ori de-un bolţar de fiecare dată când am ocazia!

Problema este că n-am experienţă. He-he! Dar am imaginaţie şi sunt o fire creativă! N-ar trebui să am probleme, mai ales dacă măsor de 5 ori şi tai o dată. Nu? Sau cum era… în fine! Şi, la o adică, îmi sun echipa şi îi cer consiliere, iar dacă mai trebuie să cumpăr ceva ca să îmi fac casa cu tot ce îi trebuie, cumpăr tot de la Arabesque, zic ei că au „portofoliu complet de produse”.  

Da. Şi-am să îmi construiesc o casă asimetrică, care să aibă scări interioare şi cu tobogan de interior, cu minimum două băi, cu un balconaş şi cu un pod pitic în care să mă ascund şi să citesc. Perfect!

Abia aştept să mă fac ied mare şi să am casa mea! 

logo_arabesque

Leave a Reply

