Cu gândul la tata…

Tatăl meu este cel mai bun. Chiar dacă nu mai este, tatăl meu este cel mai bun. Cel mai probabil şi tu, om care citeşti articolul ăsta, zici la fel sau crezi la fel, dar nu o zici. 

Cu gândul la tata… îmi tremură puţin barba de fiecare dată. Vorbesc despre el cu zâmbetul pe buze, dar plâng cu sughiţuri când cred că nu mă ştie. Şi când nu mă vede nimeni.

Cu gândul la tata… îmi amintesc de zâmbetul lui, de felul lui caraghios de a se preface că joacă dansuri tribale pe orice tip de muzică, de vocea lui, de cum stătea în cap, de cum zicea „cin’te-a supărat? Diriga? Mă duc s-o bat. Vrei să mă duc s-o bat?”, deşi ştia că lucrurile nu se rezolvă cu bătaie şi se baza pe faptul că şi eu ştiu lucrul ăsta.

Sunt cuvinte şi expresii pe care parcă numai la el le-am auzit. El mi-a cumpărat prima ciocolată „Vis” cu cremă de frişcă şi coajă de portocale şi n-am să uit niciodată gustul ăla. Sunt lucruri care mă vor face mereu să mă gândesc la un episod sau altul: faptul că pământul dintre căpşuni trebuie acoperit cu paie sau cu plastic, ca să nu crească buruieni şi să nu se murdărească căpşunile de pământ; felul în care ascuţea perfect creioanele, dar nu cu ascuţitoare, ci cu un cuţit oarecare; felul în care făcea floricele (nu popcorn, floricele. La ceaun. Cu sare.); felul în care iarna dezbrăca hainele de afară cu totul: maieu, maletă, cămaşă şi pulovăr şi aşa mai departe.

Mărunţişurile astea sunt lucruri care mă trimit cu gândul la tata de fiecare dată când îmi ascut dermatograful, când îmi e prea lene să mă dezbrac, când pun sare la mâncare sau când mă gândesc la ce-aş mânca bun. Sunt reguli nescrise, dar adânc întipărite, despre cum se fac lucrurile.

Sunt lucruri care îmi dau o parte din el înapoi. Tatăl meu este cu mine.

Aşa că… La mulţi ani, tată! Îmbrăţişează-mă în vis! 

1 Comment (+add yours?)

  1. Andra
    Jul 15, 2014 @ 17:11:25

    Fara cuvinte…

    Reply

Leave a Reply

