Impresii de după

Păi mă dusei… mă dusei să trec la Social Media Summit, eveniment plănuit şi moderat şi toate alea de revista Biz. Şi se adunară o mână de oameni (nu ştiu să apreciez câţi, aş aproxima la 150, dar cred că aş avea o eroare de 50 de inşi). Şi se vorbi de altă mână de oameni – vreo 12. 

Şi se puseră întrebări de o parte şi de alta şi se pierdu aşa mai bine de juma’ de zi. Se „pierdu”, zic, pentru că, pe lângă faptul că atmosfera era plăcută (deşi mi-a fost puţin frig, nu e vina lor, sunt eu greşită), impresia mea generală a fost: „Bine, dar toate astea le ştiam deja”.

Au fost vreo doi vorbitori care au punctat nişte chestii despre care nu auzisem, dar care nu mă interesează (oare sunt ignorantă?) şi un vorbitor care ne-a vorbit în cifre şi m-a pierdut. Dar, în rest, toate erau lucruri pe care le ştiam.

În primul rând, trebuie să faci totul cu PASIUNE. NORMAL!!! Dacă scrii pe un blog în silă, dacă faci nişte poze în silă, dacă te duci în faţa unor oameni şi vorbeşti cu silă este ca şi cum tu ai fi, în acelaşi timp, statuia şi porumbelul care se găinăţează pe capul, umerii, fruntea şi nasul ei (ale statuii).

În al doilea rând, trebuie să ştii de autocritică şi să o aplichezi: dacă ţie nu îţi place ce scrii şi nu îţi vine să te citeşti, nu ai de ce să te aştepţi să te citească alţii.

În al treilea rând, trebuie să te pui în pielea vizitatorului: ce atrage? Cum faci să atragi? Cum menţii interesul? Cum faci oamenii să vorbească despre tine ca să reuşeşti să te faci cunoscut şi, mai târziu, să faci ceva cu renumele ăsta (de exemplu, să poţi să te foloseşti de el pentru a face dinero). După întrebările astea ajungi la o altă întrebare: ce fel de public vrei să ai?

Da, se pot plăti campanii, se pot plăti oameni să îţi scrie, se pot face tot felul de giumbuşlucuri manipulaţioniste pe internet. Dar: chiar vrei să te viziteze tot prostul? Vrei Like-uri plătite de la un individ care nu te va urmări şi care este plătit să îţi dea Like? Chiar vrei să ai o pagină de Facebook cu 30.000 de fani dintre care numai 10 te urmăresc? NU.

Nimeni nu vrea asta, toţi vrem interacţiune. Noi, ăştia care ne ocupăm de ”media”, vrem interacţiune. Vrem să avem 10 fani, adică 10 oameni care ne urmăresc, ne apreciază şi vorbesc din când în când cu noi, ne spun ce le place, ne spun ce-ar mai vrea să vadă şi tot aşa.

Facebook-ul, din punctul meu de vedere, este un canal care ar trebui folosit de oameni pentru oameni, nu de companii pentru vânzare. Poate greşesc şi sunt convinsă că unii ar fi convinşi că greşesc dacă ar citi asta, dar „social media” ar trebui să fie un loc cu multe intrări pentru oameni de tot felul care să comunice între ei, nu să dea „Like & Share” la nişte prostii pe care nici măcar nu le citesc, dar au nişte poze piratate frumos. 

Iar aceia care ar zice că greşesc ar avea printre argumente libertatea de exprimare, libertatea de a da “Like & Share” ce vrea fiecare şi libertatea companiilor şi antreprenorilor de a se promova cum şi unde vor ei.Probabil… zic şi eu.

Dacă îmi mai amintesc câte ceva, voi reveni. Deocamdată, atât am avut de spus. O zi frumoasă să aveţi! 

Advertisements

2 Comments (+add yours?)

  1. gadjodillo
    Feb 23, 2014 @ 12:27:02

    Nu, evident că nu te înşeli. Singurii oameni care văd FB drept o unealtă sînt cei care vînd ceva, mereu. O idee, o chestie. Care văd orice sub formă de grămăjoare de ceva-valoare. Fie că e vorba de bani sau de like-uri sau de chestii care se pot număra.
    Cantitate versus calitate.
    Pentru că utilizatorul care nu are nimic de vînzare va ajunge să-şi dispreţuiască, mai întîi, prietenii care vor mereu să-i bage ceva pe gît, apoi îi va urî de-a dreptul.

    Reply

    • FlorinA
      Feb 24, 2014 @ 11:06:15

      Sunt de acord, până la un punct: poţi debifa “Show in NewsFeed” şi totul se rezolvă. Este mai important să îţi păstrezi prietenii decât să fii la curent cu ce vor să îţi bage pe gât prin Facebook. ;))

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: