Totul despre mine şi puţin despre tine

Ştii totul despre mine.  Ştii când mă trezesc, ştii la ce mă gândesc, ştii de ce zâmbesc, ştii ce mă înspăimântă. Ştii chiar şi când sughiţ. Ştii că nu îmi place pâinea neagră şi că nu mănânc mazăre, că nu îmi plac câinii pitici şi că sunt înnebunită după dulciuri, că urăsc păsările, dar vrăbiile şi piţigoii îmi sunt dragi, că am urechile mici şi o mie două sute treizeci şi nouă de complexe, că nu ţin la băutură şi că încep să tremur când mă enervez.

Ştii că mandarinele îmi plac pentru că sunt haioase, că îmi iubesc pisica pentru că este malefică, că îmi plac desenele animate şi că nu mă uit la ştiri numai ca să le fac în ciudă, că nu pot niciodată să râd la fel, că mă intimidez când ştiu că mi se fac poze, că îmi place să dansez, deşi habar nu am, că îmi place să desenez, deşi habar nu am, că îmi place să cânt, deşi oricine altcineva şi-ar dori să rămân fără corzi vocale.

Ştii că îmi place să merg cu paşi egali pentru că am citit că Phileas Fogg mergea aşa, ştii că îmi place gândul la viitor, dar că mă voi întoarce cu fiecare ocazie la trecut. Ştii şi că nimic nu este obositor dacă nu suntem deja obosiţi, că nu totul este mai uşor când împărţim la doi, că uneori am nevoie de timpul meu, precum şi eu ştiu că ai nevoie de un timp al tău. Ştii că îmi plac şosetele pufoase, că prefer să fie răcoare, dar nu frig, că râd şi când mă împiedic, şi când sunt nervoasă, şi când aud pe cineva strănutând.

Ştii că sunt o ciudată şi că este normal să fiu aşa, ştii că îmi manifest iubirile în cele mai diferite şi mai tâmpite moduri, ştii că nu ştiam să merg pe bicicletă şi că mi-e frică să cad, ştii că îmi place ceaiul de iasomie, dar că l-aş împărţi cu tine oricând. Ştii că am premiul pentru „probabil cea mai bună colegă din lume” şi că ţin cu dinţii de fotografia aceea din portofel. Ştii că îmi iubesc părul, chiar şi pe acele câteva fire albe. Ştii că te-aş mototoli, te-aş întinde, te-aş strânge în braţe, te-aş bate, te-aş prăji, te-aş desena, te-aş purta ca pulover, te-aş ţine în rucsac şi te-aş mânca, dacă aş şti că după toate astea ai fi din nou tu.

Ştii că ştiu destule din ce ştii tu, şi nu te superi. Ştii şi că ştiu despre tine mai multe lucruri decât ştiu că ştiu şi ştii şi că urăsc vorba aia cu ştiuca.  

Îmi cunoşti până şi bătăile inimii şi ritmul în care respir. Îmi cunoşti mirosul pielii, dar îl re-cunoşti de fiecare dată când te apropii. De altfel, l-ai recunoaşte dintr-o mie… iar mie îmi pare puţin bizar.

 

Ştii totul despre mine şi te înfioară gândul acesta, dar nu la fel de tare pe cât mă face pe mine să mă tem de faptul că nu mai sunt capabilă să mă reinventez. 

Leave a Reply

