M-am hotărât! Vreau să fiu pisică!

Faptul că anul acesta se poartă mustăţile nu are nicio legătură cu hotărârea mea promptă şi surprinzătoare. 

Vreau să fiu pisică! Articulaţiile mele ar fi mult mai flexibile şi aş putea să mă cocoţ pe orice loc mi-aş dori. Păsările s-ar teme de mine! Nici măcar nu ar trebui să îmi fac unghiile periodic. 

M-ai privi în ochi, iar eu aş clipi leneş. Ai înţelege că îmi este foarte lene. Îmi este atât de lene că nici măcar nu te pot iubi, mă pot iubi doar pe mine. Nici măcar nu contează cine eşti tu. Eu vreau să fiu pisică şi amorul propriu să îmi fie suficient.

M-aş apropia de tine numai atunci când aş vrea afecţiune, iar tu mi-ai oferi-o, pentru că ai tânji după a-mi oferi afecţiune mai mult decât aş tânji eu după a o primi. M-aş gudura pe lângă tine şi ţi-aş umple sufletul de bucurie atunci când ţi-aş atinge pielea caldă cu blana mea moale şi curată.

M-ai iubi necondiţionat, iar eu te-aş iubi fals. Te-aş iubi ca pe un sclav dispensabil, care trăieşte pentru a mă hrăni şi a mă peria. M-ai iubi ca pe una dintre mâinile tale, ca pe una dintre sprâncene. Uneori nu ai avea loc de mine, uneori te-ar deranja aura de păr care mă înconjoară, care ţi-a cotropit hainele şi lenjeria de pat. Te-ar deranja când te-aş împunge noaptea în coaste cu lăbuţele mele pufoase, dar dure, pentru că atunci este momentul când vreau atenţie. Te-ar deranja faptul că nu m-aş putea preface că îţi plac toţi prietenii.

Totuşi, m-ai iubi ca pe o parte din tine şi te-ai gândi că ţi-ar plăcea să fiu om. Şi aş fi, într-o viaţă viitoare. Ai fi nechibzuit dacă nu ai crede că m-aş întoarce la tine în acea viaţă când aş fi om. Ţi-aş face cu ochiul în tramvaiul care ar circula pe aer, m-aş apropia uşor şi aş toarce aproape de urechea ta. Celorlalţi călători li se va părea că trec pe lângă tine pur şi simplu, dar abia atunci ai înţelege şi tu totul.

M-am hotărât să fiu pisică pentru că este mai uşor să fii superficial şi pentru că aşa nu te mai judecă nimeni. Nu ar fi o problemă că nu îmi place smântâna sau că îmi rămâne urmă de lapte deasupra buzei superioare.

Nu ar fi o problemă dacă aş ieşi goală din baie sau dacă mi-aş lăsa coada să atârne pe un picior de-al tău. Ce zici, nu-i aşa că ar fi mai bine să fiu pisică? 

Leave a Reply

