Ce ne facem când vom fi mari?

Creştem crezând că, atunci când vom fi „oameni mari”, vom fi marinari, astronauţi, doctori veterinari, profesori, poliţişti, mirese, prinţi în armuri, spâni, zmei, flăcări, Miss Italia, meditatori, dădace, călugări chinezi sau biologi. 

Avem nevoie de modele în viaţă şi avem nevoie să credem în ceva, fără a ne da seama că, de fapt, singurul lucru de care avem nevoie este să credem în noi. Nu ni se spune îndeajuns că „poţi fi orice îţi doreşti să fii”, astfel încât, dacă îţi doreşti să fii o căpşună, să fii o căpşună. Lucrurile sunt atât de simple. Viaţa nu este grea. Viaţa pare grea din cauza oamenilor şi a perspectivelor lor limitate.

Punem limită între iubiri, între sexe, între religii, între vârste, între orientări politice, între stări sociale, între iubitorii de câini şi iubitorii de pisici, de parcă nu am fi cu toţii muritori, de parcă nu am avea cu toţii o singură viaţă de trăit în afara celor trăite în cărţile citite, de parcă nu ne-am transforma cu toţii în schelete şi bule de spirit care vor rezista şi se vor transforma peste veacuri.

Vă voi împărtăşi: eu, când voi fi mare, trebuie să fiu o mare scriitoare, să am un câine mare, o maşină nu prea mare, dar destulă, o căsuţă care poate fi apartament şi o familie fericită. Aşa aş zice de obicei, crezând că oamenii vor să ştie ce am eu de gând să construiesc în jurul meu în timpul care mi-a mai rămas. În fapt, când voi fi mare, vreau să fiu un om mare. Pe dinăuntru, nu să am 130, 7 kg.

Adevărul este că putem fi orice, numai că acel orice depinde de fiecare alegere pe care o facem: pâine albă sau pâine neagră, o salutăm sau nu pe tipa care ne urăşte din motive de pescăruş, îi zâmbim sau nu persoanei care ne atrage dar pe care nu o cunoaştem, publicăm sau nu un articol, scriem sau nu un jurnal, avem sau nu un animal de companie, avem încredere sau nu în persoanele pe care am vrea să le credem prieteni, ţipăm sau nu atunci când ne doare ceva, când ne place ceva sau când vrem altceva…

Sunt alegeri mărunte sau nu, dar sunt alegeri care ne schimbă viitorul cu fiecare piesă de puzzle pe care o adăugăm.

Leave a Reply

