Eu tot mai vreau…

Eu nu m-am săturat de soare. Eu nu vreau să vină „toamna grea” înainte de Crăciun. Eu mai vreau căldură! Nici măcar nu ştiu dacă este o dorinţă fizică sau dacă ar trebui să îi caut explicaţii prin sinapse şi emoţii. 

Când e toamnă îmi amintesc de toate: de tot ce am făcut anul acesta, dar şi în alţi ani; de tot ce am făcut în alte toamne; de hainele care îmi erau dragi şi pentru care abia aşteptam să vină frigul; de ultima toamnă, când ieşeam la plimbare chiar de era soare, chiar de ploua, pentru că prietena noastră trebuia să facă un pipiloi în spatele blocului.

Primăvara nu am timp de astfel de lucruri, trebuie să merg să râd în Cişmigiu. Vara nici atât!  E atât de scurtă şi atât de agitată, cu atâtea planuri şi atâţia oameni, încât nu am încotro. Iarna mă bucur de zăpadă, pentru că mă încăpăţânez să o fac, chiar dacă nu merg la ski şi nu ştiu să practic sporturi de iarnă – eu mă bucur altfel! Iarna mai există şi vinul fiert, care este prin excelenţă un motiv de bucurie.

Dar toamna… toamna trebuie să mă obişnuiesc cu gândul că nu mă mai duc pe 15 septembrie la şcoală, trebuie să mă obişnuiesc cu gândul că 1 octombrie nu a însemnat nici anul acesta nimic, trebuie să mă gândesc la faptul că, la un moment dat, mă voi transforma în mama şi va trebui să ştiu să fac conserve atât de bune încât să mi le laude toţi copiii şi toţi prietenii copiilor mei, trebuie să mă obişnuiesc cu gândul că va trebui să mă înfofolesc mai bine când ies din casă… Toamna este prea complexă!

Şi pentru că întreaga viaţă îmi este influenţată de Saturn, după cum mi-a zis „profu’de comparată”, domnul M., îmi este mai uşor să îmi doresc să mă întorc, decât să îmi proiectez un viitor. Trecutul meu va avea mereu o nuanţă idilică, ceva care să mă atragă, ceva la care să mă tot gândesc şi să mi-l doresc înapoi. De aceea, eu tot mai vreau să fiu mică, eu tot mai vreau să fie mama tânără, eu tot mai vreau să fim o mare familie fericită, eu tot mai vreau să fie soare, eu tot mai vreau să fie vară. 

Leave a Reply

